محمد اتابه متولد سال ۱۳۶۶ در گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا و ساکن رشت بود که راهی جبهه سوریه شد، امیر حسین دوساله تنها یادگار شهید محمد اتابه است.

پاسدار شهید محمد اتابه که در تمام دوران جوانی را با عشق ولایت و اهل بیت گذرانده بود با آغاز جنایات تکفیری ها در عراق و سوریه نتوانست آرام بنشیند و در قالب لشکر ۱۶ قدس گیلان عازم سوریه شد تا جان خود را فدای دفاع از حرم بی بی زینب(س) نماید و بالاخره در نهمین روز از آبان ماه سال ۱۳۹۵ در جریان نبرد در “منطقه آکادمی نظامی شهر حلب” که توسط نیروهای متحد گروه های تروریستی تکفیری مورد حمله واقع شده بود به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تروریست های تکفیری طی نقشه ای چند ماهه قصد تسلط بر آکادمی نظامی شهر حلب را داشتند که با مقاومت شجاعانه مدافعین حرم و از ثمره خون شهدا با تحمل خسارات سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.

مراسم یادبود شهید محمد اتابه ، چند روز پس از شهادتش در شهر محل تولدش و با حضور پر شور مردم قدر شناس شهرستان صومعه سرا برگزار شد و شهید محمد اتابه با بدرقه مردم و مسئولان در گلزار شهدای گوراب زرمیخ صومعه سرا سر به بالین خاک گذاشت.

شهید محمد اتابه ، هفدهمین شهید استان گیلان در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم، در زمان تدفین لبخندی بر لب داشت که نشان از رازی سر به مهر دارد، شهدا به چه چیز لبخند میزنند ؟؟

ارسال دیدگاه