سردار الله نور نوراللهی، مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) عصر امروز (۴ آبان) در نخستین سالگرد شهید مدافع حرم محمد اتابه که در مسجد جامع گوراب زرمیخ برگزار شد، اظهار داشت: ایران اسلامی دارای ۲۲۳ هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که ۸ هزار تن از آنان متعلق به دیار قهرمان پرور گیلان است.

وی بابیان اینکه ۵۰۰ تن از تعداد فوق مربوط به شهرستان صومعه سرا است، افزود: ۹۰ نفر از شهدا متعلق به مردمان شهید پرور گوراب زرمیخ است.

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسدای امام حسین (علیه السلام) گفت: بیش از یک هزار شهید مستشار مجاهد مومن و متعهد بر اساس رسالت در دیار غربت اما در دفاع از مظلومان در کنار حرم شریف حضرت زینب (سلام الله علیها) جانشان را فدا کردند که از این تعداد ۲۰ تن متعلق به گیلان است.

سردار نوراللهی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که ملتی بزرگ، قدرشناس، فهیم، بصیر و قهرمان داریم، تصریح کرد: امروز مردم در نخستین سالگرد شهید اتابه حضور با شکوهی دارند که نشان از انسجام مردم است.

وی با بیان اینکه این اجتماع با میتینگ های سیاسی متفاوت است، خاطرنشان کرد: امروز این مشارکت فراگیر موید این مطلب است که مردم گوش به فرمان ولایت فقیه هستند.

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسدای امام حسین (علیه السلام) با بیان اینکه ۹۱ ماه از عمرم نظاره گر مجاهدت مجاهدان و فرزندان امام بودم که آن را بازگو می کنم، اظهار داشت: بیان شاهکار رزمندگان در طول این چهار دهه، ناممکن لست همانطور که اگر جنگ هشت سال طول کشید ما نمی توانیم ۸۰ سال هم انچه را که در این میدان گذشت را بیان و تبیین کنیم .

سردار نوراللهی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از همه نویسندگان و هنرمندان خواستند از این گنجینه دفاع مقدس بهره بگیرند و در جامعه تبیین کنند، افزود: ما باید آماده و پا رکاب باشیم و محافل این چنینی که همه صفوف با خضوع گرد هم می آیند را برگزار کنیم تا از شهد شیرین شهادت و زلال و شفاف جهاد بهره ببریم.

 

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) تصریح کرد:  اگر قرار است خرمشهری اتفاق بیفتد وخلق کنیم، باید همچون دوران دفاع مقدس رزمندگان مجاهد تربیت کنیم.

سردار نوراللهی با بیان اینکه  جهاد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اگر دشمن نیت تعرض داشته باشد باید خرمشهری دیگر بنا کنیم.

وی با بیان اینکه ایران چهارمین قدرت موشکی جهان است، اظهار داشت: اسلحه امروز دست رزمندگان؛ دیگر مانند گذشته برای کشورهای دیگر نیست.

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) با بیان اینکه موشک خرمشهر  بردش بالای دو هزار کیلومتر مربع است، افزود: پیشرفته ترین هواپیمای بدون سر نشین آر کیو ۱۷۰ آمریکا را فرزندان سپاه بدون باند و فرودگاه به پایین کشانده اند.

سردار نوراللهی گفت: قدرت تکنولوژیک ایران به حدی است که از نظر انبوه سازی موشک های پیشرفته و سلاح های پدافند هوایی وزیر دفاع امریکا رسما اعلام می کند که ما قدرت موشکی ایران را به عنوان تهدید جهانی تلقی می کنیم، زیرا ۵۰ پایگاه ما و متعهدین در معرض خطر است.

 

وی با بیان اینکه وقتی این تعداد پایگاه در معرض برد موشک های ایران است پس حق دارند بترسند، تصریح کرد: ولی با تمام این اوصاف مقام معظم رهبری فرمودند مظهر قدرت ما شهدا هستند.

برخورداری از رهبری پیشرو، عامل پیشبرنده ما است

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) خاطرنشان کرد: عامل پیشبرنده ما تفکر و روحیه جهای؛ انسجام ملی و برخورداری از رهبری پیشرو است.

سردار نوراللهی اظهار داشت: اگر عوامل اصلی ما تفکر جهادی و شهادت طلبی و نترسیدن از مرگ است باید برای شهیدان حماسه آفرین خود برنامه ریزی کنیم و این الگو ها را به عنوان الگوی عملی و اسوه قرار دهیم تا احساس ما نمی توانیم در مدیران و مردم شکل نگیرد.

 

وی افزود:  همه ما باید تلاش کنیم و بدانیم محمد اتابه ها اگر با این منش و بینش وارد میدان نمی شدند امروز وضع کشور اینگونه نبود.

 

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) با اشاره به حضور داعش در ایران و مجلس شورای اسلامی، گفت: عناصر پشت پرده و نیروهای دیگری که توسط سربازان حوزه امنیت و سربازان گمنام امام زمان منهدم شد خیلی هزینه بالایی داشت.

سردار نوراللهی با بیان اینکه آمریکا ۸۰۰ پایگاه در ۱۵۱ کشور دارند اما به ایرانیان می گویند که چرا در عراق و سوریه با تکفیری و داعشیان می جنگید، تصریح کرد: اگر محمد اتابه ها نبودند مردم باید در داخل کشور با داعش می جنگیدند.

وی با بیان اینکه وقتی شهید اتابه وارد دانشگاه پاسداری شد معصومیت در چهره اش هویدا و دارای شایستگی هایی بود، خاطرنشان کرد: این نشان از نان حلال پدرش دارد.

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسدای امام حسین (علیه السلام) با بیان اینکه پژاک ها پلشک هستند، اظهار داشت: شهید اتابه بیش از ۸ ماه در مرزها برای مبارزه با پژاک مجاهدت کرد.

سردار نوراللهی با بیان اینکه چندی نگذشته بود که ۲ بار شهید اتابه در سوریه حضور پیدا کرد: افزود: ما نیاز به الگوهایی همچون شهید اتابه و حججی داریم.

وی با بیان اینکه برخی ها می گویند مردم خسته شدند و تحمل ندارند، گفت: حقیقتا کسایی کم آورده اند که حقوق های ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومانی برای مدیران ارشد تصویب کردند و اگر نه برای مجاهدان مادیات اهمیت ندارد.

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسدای امام حسین (علیه السلام) با بیان اینکه امروز در محیط دانشگاه امام حسین شهدای مدافع حرم را به عنوان الگو معرفی می کنیم، تصریح کرد: امروز ما در شرایط بسیار خوبی هستیم اما دشمن بیکار نمی ایستد زیرا از توان بالای ما می ترسد.

 

نوراللهی با بیان اینکه دشمن به نفوذ در تصمیم گیران و تصمیم سازان مملکت تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان بحران های تفننی ایجاد می کنند تا ما را از اصل غافل کنند و به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه اگر نفوذ در جایی اتفاق افتاد ذلت و خواری را دنبال دارد، اظهار داشت: ما باید از افکار و اقدام نفوذی ها دقیقا مراقبت کنیم و هوشیار باشیم.

 

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) با بیان اینکه تفرقه و تشدد در جامعه از دیگر اهداف دشمن است، افزود: کشوری مقتدر است که بین حکومت و نظام و مردمش هیچ فاصله ای نباشد.

سردار نوراللهی با بیان اینکه ضربه دشمن برای یک لحظه نیست بلکه همیشگی می باشد، گفت: برخی ها ناخواسته بحران های کوچک دشمن را بزرگ جلوه می دهند  و آب در آسیاب دشمن می ریزند.

 

وی با بیان اینکه باید همچون گذشته که پدر و پسر در یک جبهه می جنگیدند باشیم، تصریح کرد: شهید حججی که برای جهان حجت شد پیکرش در ایران و سرش جای دیگر است که باید برای ما الگو باشد.

منبع:شبستان

ارسال دیدگاه