کربلایی«علی اتابه» پدر گران‌قدر شهید مدافع حرم «محمد اتابه» بر اثر کهولت سن و اشتیاق به پیوستن به فرزند شهیدش در ۷۹سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
خاطرنشان می‌شود،شهید مدافع حرم «محمد اتابه» در پانزدهم مرداد سال ۱۳۶۶ در شهر شهیدپرور گوراب زرمیخ دیده به جهان گشود. خانواده‌اش از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کردند.
شهید محمد اتابه بعد از گرفتن دیپلم در آزمون ورودی دانشگاه افسری امام حسین (ع) شرکت کرد و پس از فارغ التحصیلی در مقطع لیسانس در سال ۱۳۸۹ به عضویت رسمی لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان درآمد. این شهید در طول مدت خدمت همواره درحال انجام مأموریت در جبهه های شمالغرب بود. شهید اتابه در دی ماه سال ۱۳۹۴ برای اولین بار عازم سوریه شد و پس از دوماه دوری از خانواده و فرزندش به دیار خود بازگشت،ولی عشق به اهل بیت به ویژه حضرت زینب(س) اجازه نداد که او را از سوریه و حریم عمه سادات دور نگه دارد. او حدودا پس از ۸ ماه درحالیکه تنها ۲ روز که از مأموریت قبلی خود بازگشته بود برای بار دوم عازم سوریه شد و سرانجام در منطقه آکادمی نظامی۳هزار(همدانیه) شهر حلب در ۹ آبان ماه سال ۱۳۹۵ در روز یکشنبه بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه سر به رفقای شهید خود پیوست و به آرزویی که سال ها برای آن تلاش کرده بود رسید.

ارسال دیدگاه